12/06/2007

Peace On Earth

Ashayer woman displaying Gilim weaving at Middle East Tourism Expo in Shiraz, November 2007.
I went to see a preview of the film, No End In Sight, at UC Berkeley tonight. The movie is about Iraq war and what went wrong to make one mistake into thousands of others, killing over 3,000 US soldiers and in excess of one million Iraqi's in the process. It was heart wrenching and sad, and it made me angry to see the ineptitude of US-appointed "managers" and "consultants" in Iraq, turning that country into hell. It was so sad. Occasionally, I read in some publications that some Iranians desire military action on Iran. Though I have always thought those Iranians idiots, I so wished I could find them and make them see this movie with me tonight, to see if after watching it they still want a military attack on beautiful Iran and its people. War is hell anywhere and for any nation. There is no such thing as a "sensible" war. All wars are senseless. Even so, the US occupation of Iraq has been one of the most senseless wars in the history. They showed a young Hispanic American soldier who had lost his eyesight and health to a roadside bomb. Disabled and sick, the last thing he said was that his only wish was that someday he realizes something good came out of this war, that he had lost so much not for nothing. I doubt he would get his wish, I'm afraid. I pray for peace on earth tonight.

8 comments:

Anonymous said...

نازی عزیزم سلام
چه عجب اینجا باز شد !!!!
نازی عزیزم چندین سال پیش اتفاقی افتاد ...
نه بهتره اینطوری بگم :
تا حالا جنوب غربی ایران رفتی ؟؟؟
من 5 سال ماهشهر درس خوندم و کار کردم ، نه دقیقا 4 سال و نیم بجز امسال که خیلی نرفتم ...
می دونی من چندین دوست جنوبی دارم که ساکن اونجا هم هستند ، شاید درست نباشه قاعده ای کلی در مورد یک منطقه داد ولی جنوبی ها کلا آدمهای خیلی در قید و بند دولتی نیستند ، حداقل آنهایی که من می شناسم ، یعنی خیلی در خط رژیم و از این جور حرفها نیستند
دوستان من یا بهتر بگم آشنایان جنوبی من چندان در قید مذهب و این جور حرفها هم نیستند ، رژیم و دولت و غیره که جای خود داره ....
---------------------------
می دونی نازی عزیزم یه جنوبی اولین چیزی که می خره چیه ؟؟؟
اولین چیزی که می خره یه ماشین خوبه ....
شاید به نظرت احمقانه بیاد ولی ماشین تو ایران خیلی گرونه و خرید یه ماشین درخور شاید حقوق دوسال یه مهندس عالی رتبه رو اگه هیچی نخوره با 700000 تومان حقوق ماهیانه کامل ازش بگیره ، تازه نه یه ماشین خارجی بلکه یه خودروی تولید داخل که از استاندارد های بین المللی خیلی شاید فاصله داشته باشه ...
------------------------
نازی عزیزم ، جنوبی ها خیلی به وضع خانه و زندگی اهمیتی نمیدن و تقریبا همه خانه هایی چندان در خور ندارن ..
من حتی منزل شیوخ قومهای مختلف( که شاید صد ها نفر رو هم زمان با پولشون اداره می کنن) رفتم ولی در کل خانه های چندان تر و تمیز و خوبی ندارن چه برسه به اسباب و وسایل زندگی و همه چیزشون نقده ...
---------------------------
نازی عزیزم شاید خیلی درست نباشه این رو اینجور بگم ولی بارها این رو شنیدم که می گن فلان شهید از بچه های همین کوچه بود ، از پای ور.. یا مش.. پاشد و رفت جنگ
ببخش اگه این جمله ی آخر کمی گنگه
---------------------------
نازی عزیزم همین آدمهایی که گفتم چندان در خط رژیم هم نیستند
وقتی حرف از شهید میاد همه سینه چاکن ، نازی عزیزم تو خوزستان 99 درصد پسر های جوان از سربازی معافند چون پدرانشون جانبازند ....
نازی عزیزم هر روز ، حتی همین الان که الانه ، باز میگم هر روز چندین نفر بخاطر شیمیایی شدن کشته میشن و می میرن ...
نازی عزیزم تا حالا کسی که شیمیایی میشه دیدی ؟؟؟
شاید ندیده باشی ولی حتما کسی که شیمی درمانی می کنه دیدی ، دیدی موهاش میریزه و چه شکلی میشه ؟؟؟
کسی که شیمیایی میشه صدها برابر وضعش از اون بدتره ....
نازی عزیزم من وقتی برای اولین بار وارد خرمشهر شدم ، خرمشهری که با خاک بدون اغراق یکسان شده بود و جز نیمی از مسجد جامع هیچ نداشت نا خود آگاه اشکانم سرازیر شد ...
نازی عزیزم فرهنگ جنوب رو جنگ عوض کرده ، جنوبی یاد گرفته ماشین بخره تا به محض اینکه اتفاقی افتاد حداقل خانوادش با اون ماشین فرار کنن ...
نازی عزیزم تا حالا شده معلمت یک دست و یک پا نداشته باشه و با چشمی مصنوعی به تو تدریس کنه ؟؟؟
نازی عزیزم میدونی چند درصد زندگان بعد از جنگ همچین وضعیتی دارن ؟؟
می دونی اغلبشون در فقر کامل بسر می برن ؟؟
نازی عزیزم تا حالا شده با دمپایی از خانه خارج بشی برای آوردن دختر کوچیکت از مدرسه و بعد از 10 سال که به خونت برگردی ، بیارنت سر یه تل خاک و بگن چون همه جا شیمیایه حق نداری تکه عکس های یادگاری نیم سوختت رو از زمین برداری ؟؟؟
نازی عزیزم یکی از دوستان خیلی نزدیک خانوادگی ما که از زمان ناصرالدین شاه نسل اندر نسل تاجر بودن و مقیم خرمشهر آن دوران که گذشتگاه می دونن چه بهشتی بوده ، دقیقا شرایطی رو که در بالا ترسیم کردم داشته ...
ایشون که در رفاه کامل در خرمشهر زندگی می کرده ، از خونش خارج میشه که بره دخترش رو از مهد کودک بیاره، با دمپایی و دیگه خونشو نمی بینه ..
می دونی این آدم وقتی شروع به صحبت می کرد از بالا تا پایین صدام و خمی.. و دولت و آمریکا رو فحش می داد ؟؟
می دونی این آدم چه کشید ...
میدونی ؟؟
اتفاقا ایشون الان ساکن آمریکاست شاید بتونی بری ببینیش و اینها رو از زبون خودش بشنوی ..
شنیدم با پسرش اونجا فروشگاه زنجیره ای دایر کرده ...
نازی عزیزم ، آیا تا بحال صفحه ی کنترل موشکهای کروز یا کنترل از راه دور رو دیدی ؟؟
درست مثل این بازی های قدیمی سکاست .... بچه که بودیم ، سگا بازی می کردیم و با موشکهای فرضی همه رو میکشتیم ...
باور کن اگر می دونستم روزی این بازی حقیقت پیدا میکنه ....
------------------------
نازی عزیزم : بهانه ای که عراق بخاطرش اشغال شد ...
بهانه ای که باعث شد مردم بی گناه و بدبخت عراق کشته بشن ...
بهانه ای که باعث شد عده ای بد بخت به هر ترفند از خانواده هاشون جدا بشن و به جنگ برن ( سربازان آمریکایی رو میگم ها ) همون عاملی بود که نتیجش تا امروز گریبان عده ی کثیری از همین مردم بدبخت رو گرفته ...
صلاح های شیمیایی رو عراق از کجا آور ؟؟
می دونی ؟؟
کارخانه های تولید صلاح شیمیایی رو کی به عراق فروخت ؟؟
کی فروخت ؟؟
میگم ....
زمان جنگ ایران
کشورهایی که در راسشون آمریکا بود ، بله همین آمریکایی که الان بخاطر اینکه سربازش یه چشمش رو از دست داده دنیا رو زیرو رو میکنه ...
من نمیگم چشم اون سرباز مهم نیست ولی این رو میگم :
خود کرده را تدبیر نیست
چطور این همه خانواده هایی که تو ایران پرپر میزنن هر روز این همه آدمی که بعد از گذشت 19 سال از جنگ بخاطر صلاح های شیمیایی به بد ترین شکل ممکن می میرن ، اهمیتی ندارن ...
چرا ؟؟؟
چرا ؟؟؟
آیا مردم آمریکا از بوش نمی پرسند که چرا خودش در جنگ شرکت نمیکه ؟؟
چرا پسر خودش رو نمی فرسته تا صلاح ها و خرابکاری های پدر و پدر بزرگ رو پاک کنه ؟؟؟
چرا ؟؟؟
چرا مرگ خوبه اما برای همسایه ؟؟؟
چرا ؟؟؟
--------------------------
نازی عزیزم من هم برای صلح دعا می کنم ...
همیشه دعا میکنم
برای سربازان آمریکایی و مردم عراق دعا میکنم
برای مردم بدبخت فلسطین و یک مشت یهودی بدبختی که از همه جا بی خبر آنجا ساکنند دعا میکنم ..
برای ایران عزیز هم دعا میکنم ...
--------------------------
نازی عزیزم بعضی از کلمات این بخش سانسور شده ( البته قسمتی از آن ) به اختیار خود آنها را کامل کن
--------------------------
آخر هفته ی خوبی داشته باشی
من جدا الان سرم درد میکند و بی اختیار اشک می ریزم ...
take care
BE GOOD !

Anonymous said...

نازی عزیزم
ببخشید من یک هو کنترل خودم رو از دست دادم و خیلی نوشتم
شرمنده
بیخودی وقت نگذار و نخونش ...
ولش کن ...

مسعود said...

سلام نازی خانم.جنگ پدیده بسیار زشتیست و از زشتی،زیبایی و خیر حاصل نمی شود.داریوش گفته است:خدایا این سرزمین را از دشمنی و قحطی و دروغ حفظ کن.برای صلح دعا کنیم و علیه هر گونه جنگی تلاش کنیم.خداوند آرزوهایت را برآورده کند.آمین.

Nazy said...

My kind and intelligent friend, Universal Farshad:

Thank you so very much for your heartfelt and exact depiction of the atrocities of war and how they could affect the lives of a nation. You did not write "too much." We cannot collectively write "enough" about the resultant death and destruction and hopelessness of a war, any war, in our world. I agree with you, wars are no longer started and pursued by nations. Modern day wars are about greedy businessmen and corrupt politicians who do not protect and safeguard their nations' interests, but the economic gains of a few. I think as ordinary citizens of our world, all we can do is to raise our awareness and the that of others to protest wars any chance we get. Thank you again for your comment which brought tears to my eyes, too. You are a special young man.

Nazy said...

Thank you Massoud Jan. That was a really good quote from Dariush. I will remember it. I do pray for piece, but I also feel obligated to do something about it. I attend protests when I get a chance, and have written about it several times. More needs to be done by Iranians outside Iran, too, to ensure poiticians in the US and in European countries know how strongly we all feel against a potential attack on Iran.

Thank you for coming Massoud Jan.

Anonymous said...

سلام
ببخشید نازی جونم من واقعا قصد نداشتم ناراحتت کنم ...
راستش این احساسی بود که اون لحظه داشتم ...
تو همیشه به من لطف داشتی عزیزم ...
نه من اصلا اسپشیال نیستم ...
BE GOOD AZIZAM !

Nazy said...

Yes, you are special Uni-Far!

Anonymous said...

امروز نمی دونم چم شده خیلی لاولی هستم !!!!
یعنی خیلی ملو ! و البته کاملا آرومم !
:)